2013. június 19., szerda

16. üzenet. Általános jelenség.

Általános jelenség, amit a megnyilvánulás kényszere okoz, amikor az egyén reflektál valamilyen dolog mibenlétére, és provokálónak érzi, ha más formában valami hasonló kapcsolatba hozható vele. Az ember ezért rendre elhárító módon kezeli a kihívást, miközben szívesen mutatna rá, mint egy kiválasztott, szinte megisteniesült szerepére, sajátjaként értelmez olyan nézetet mivel a nagyvilág úgy tekintene rá, mint amit elhárító módon nem nyilvánít ki. A nemzetek hasonlítani akarnak a tévesen civilizációnak nevezett összetett valóságra, olyannak látva, amit önmagára vezethet vissza. Benne van az egzisztencia, a kozmoszban mutató teleszkópjával, és a „belül lévő” nagysága ellenére sem akarja megtanulni, hogyan tud „magára hagyottan” reflektálni a kicsire és a nagyra. A Lélek és az egzisztencia hordozza a születés előtt, vagy az egyén az élete vége után, egy reflexiós kényszert. Amikor eleven lehetne az ember nem ismeri még a dimenziókat, nem tudhatja azt a tudást, amivel majd érvelni fog. Még fél attól, hogy porból lett és porrá lesz, mert érzi még az Egy létezőt, aki Szellem Test és Lélek. Vagyis a személy, aki a maga örömére olyan világot teremtett, mely az embert, a személyes én szabad akarata miatt Egységre is szólítja különleges módon, nem szétválasztva van beleszőve egy örömhírbe. A természet fonákjával együtt létezik, ahogy látható, mint a nem létezők egysége, a nem létező egyben. Amikor a jó és a rossz kérdésével kell foglalkoznia, a kereső attitűd már nem helyezi előtérbe azt, hogy hajlamos előbbre helyezni tapasztalatát a természetes állapot-béli kötelességnek. A teremtés jelensége, két tudást feltételez, ezért találja mega „kereső” és az „ismerő” a másikat. Mégis, a régi tudás az újhoz hasonlóan egy töredezettségre hajlamos memóriahordozóba van elmentve. A jelen a múlt és a jövő kiolvashatóvá tehető a nehézségek ellenére, mert egzisztenciájának speciális ismerete nem beszűkíti az embert, és a transzcendens önreflexió által lelkiségét is elővételezheti.

A közösségi és személyes identitások időben folytonosak és változnak, lelki ismeret és az egzisztencia önmagára mutató memóriaképe mégis töredezett. Létezik a jó és a rossz megkülönböztetésének isteni, nem kiérdemelhető adománya, ami nem írja felül az ember állapot-béli szabad akaratát, ezért Egy válaszra transzcendens módon visszakérdezhet a kereső, mert így is realitás tudás lesz az eredmény. Megtalálható az önreflexióban a lehetséges válasz, ami esetleg több válaszhoz is hasonlít, mégis egyedi formában jelentkezik. Tudomásul tudja venni az én, hogy az Egyben megtalálható az Egységes válasz, a memóriahordozóban több válasz és kérdés lehet. A „civilizáció” egy transzcendens válasza csak a hozzáféréstől függ, mert az ismeret mennyisége az identitások korlátjai, ami lehet a memória miatt rendszerhalál. Átmenetileg, ami megszüntet, a kereső hitben úgy marad élő, ha a megszólítás gyakorlata megmarad.

A kérdések átfordíthatóvá vannak téve, amíg a pornak és hamunak tetszik ki a jó ábrázolata. Mert aki a jövőben és a múltban is tetszeleghet, az Egy teremtő elevenebb választ még az életben, vagyis a jelen időben. Ahol a szellem, a test és lélek Egy, három személynek tekinthető a beteljesedő hitben, és a tények kényszerítő ereje nem elégséges válasz. A kérdező nyit ajtót a válasznak, mert a kopogtatás önmaga is jó hír.

Az élő beszéd köztes állapotban látszólagos eredményekhez köt, és az Ige jelöli ki a cselekvés irányát, mert az igék vezetnek tárgyszerűséghez. A folyamatokban látható meg milyen Erős és mérhetetlenül bölcs megnyilvánuló személyes Isten. Aki Jézus példa-beszédeben, az egyszerűben akarja megérteni valóságot, élő kövekkel épít, ahogy a tanítványai is élő kövek lettek. Jézus apostolait elküldte Isten országának közelségét hirdetni. Általános jelenség, hogy a javakra törekvő ember hamar elveszíti kereső hitét, a személyes és kopogtató Egyben már folyamatként tudja felismerni a történelem Istenét. A szegények azok, akik ajtajukat inkább kitárják a kopogtatónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése