Ismeretlen a kegyelmi esemény abban a fél-kész világképben miben
benne képzeli magát a civilizáció, amikben hazugságokkal érvelő hatalmi logika,
megbukott. Mert, ha egy ember bűne, mint elkerülhetetlen vétség később
személyessé válik, akkor ami összefogja a munka-közösséget, az szét is
választja a tudásban. Ez a fél-kész anyagi világ a késznek látszó tudati képet,
már halottá tette, amiben valóban hasonlít egykori önmagára, mikor veszélyes ellenséges
szándék lesz a bűn által szerzett közösségi jog. A civilizáció lépcsője, ezért
nem tud a gyengétől az erősig épülni, mert a tudati anyagban, ahol már minden
önmagával hasonló, ami nem keresi a kegyelmet. A kegyelmi esemény a vakság és
süketség mellet, társul az ígéretek világában. Isten szabadítást ígért, visszhangzik
ugyan a tudatban, hogy valóságosan létezik szabadság, nem ignorálva inkább, mint
egy visszhang elenyészik, és erőtlen lesz ismét. Történhet valami az új anyagi
és „közösségi” világban, amelyben sokan új „világvallást” látnak. Egy folyamat igen,
és az ilyen elvezet a végéhez, a világ anyagi felszámolása közelsége miatt. Ha
„kikezelt” lelki dráma gyökeret ereszthet újra a hamissá tett rendszerben, amit
egy komplexnek látszó, de végtelenül egyszerű elv irányít. A - Valós és
Imaginárius (képzetes) elemeket figyelembe vevő - komplexitást felfedezheti
ismét a kétnyelvű kommunikációt. Az ősrégi, és kísérteties rendszer is érvényes
a teremtés előtt és a vég után az időben, és ott is ami az időkben ma megvan. A
kozmológia hivatkozik, már igazolt és kutatott tényre, hogy az „anyag” és az
„energia” ismeretlen formái léteznek valami módon. Ha elfogadjuk az
önfelszabadítás helyi értékekben csalóka, egyebekben meg téves leíró nyelvét,
úgy tudjuk képzelni, hogy már ismerjük a kommunikáció nagyon komplex, mert
képzetes, még nem valós elemeit. Ha azt sugározná a csatorna, hogy „átemelt” a
komplexitás önmagába valamit, akkor úgy gondolhatnánk mintha az
"átemelő" nem a szennyvíztisztító lenne. Valahogy így: "Az egész
képben minden részlet beszédes, mint az „átemelő csatorna". Valójában az
egyszerű jegyességre lépett egy másik egyszerűvel, és közösségi folyamatot
generált. Csakhogy a „világvallás” egy
„támadhatatlan” komplexitásként akar uralkodni személyesen, és „megelőlegező
jegyesség” helyett „civilizált” világelvet hirdet, itt ami nincs meg a
környezetben, az házhoz jön kedvezményesen. Bekopogtat katonaként, vagy
a hitető „nyelvezetével” ugyanúgy, mint jogvédő és visszhangozza, hogy aki
enged a cellalogikának, az nemzetközi képalkotó lesz. A kegyelem ismeretlen az anyagi
tudatnak, ha "képviselője" jegyességéről nem tud, az időkben azonnal
esketni akar. A fél-kész világképnél tartok, már szép, töredezett utakon küzd,
de már ki tudja tenni az akadályjelzőt a csatornánál.
Természetes, hogy a kegyelem jelenlétét a fél-kész világban az ismeri
fel, aki eljut idáig. A kegyelmi folyamat felismerhető, amikor ki fogja terjeszteni
hatását a kicsire a nagy, és a kicsi is hatni akar a nagyra. Itt könnyen záródhat
be a tudati világban, aki kooperál a felismert diabolikus vagy az isteni kegyelmi
természettel, mert ami az ígéretekben megjelenik, annak tudati megfelelője racionálisan
a fél-kész világban a vég felé vezető út közben ismerhető fel. Vannak választások
a jegyeségi ígéretek között: "Istent imádd, és csak neki szolgálj. És
szeresd felebarátod, ahogy magadat". És egy kérdés: "Ki az és
Istenem, és ki az én felebarátom". Az ember, aki felismeri az anyag
átalakulását az ismeretlenben, a tudatban vagy lélekben megjelenő anyagit,
világképe az ismeretlen energiát is felismerni - így gondolhatja a kérdező. A válaszadó
hallgat, mert van ígérete. Az egyik elme ezt hallja: - "Enyém vagy, ma
nemzettelek téged". Lehet hallani, eljutni ismét a komplexitás valódi
bonyolultságának befejező leütéséhez, de ez nem kész világkép lesz, hanem a
megismert ismeretlen része, annak természetének ismerete nélkül. Sokat, ha
keresők lesznek, olyanok a fél-kész anyagi világban, mint a kísértetek, akik
nem találnak hitet egyedül. Az Egységben fel nem ismert jegyesek „elveszett”
gyerekként, és „megtalált” gyerekként sem tudnak élni, mert a világban a többi
között a legjellemzőbb jegyet, a kegyelmi jelleget elfogadni, vagy helyesen felismerni
nem tudták. Jegyesi ígéret lehet, hogy nincs kegyelem. Egybe egzisztenciánk nem
tud behatolni, ha az Egység éltető kovásza nem jó, ha az ígéretet megváltoztató
közösség azt állítja, hogy kovásza a régiből van. Az Egységben Egynek énekel a
régi én, talán kíséri hangját az első szeretet érzése, annak hangszerén valaki.
Civilizációs eszme nem jó ha olyan vonatot indít el, aminek menni
kell hidak nélkül! Ha majd kilövi rakétáját a hadiárva, vagy Mariska néni főtt
tojása kemény lesz, akkor a természet megmutatja, ami jellemző rá. Aki lelki
erejét akarja gyakorolni ne feledje az irgalmasságot, ez egy esély marad, ha az
egzisztencia kritikus jellege elenyészik. Jézus anyja Mária, elfogadta, az értelmében
a felfoghatatlan kegyelmet, hogy egy szellemi lénynek, egy angyalnak a szavát,
ígéretét. Nem ismert férfit, csak jegyese volt, és fogant, világra szülte a Fiút
Betlehemben. Csak úgy lehetett, hogy kegyelemmel volt teljes, és elhitte, hogy
ez lehetséges. És valóban felnevelt egy fiatal gyermeket Názáretben, aki
harminc évesen felolvasásra jelentkezett, és beszélt is a zsinagógában,
életében először, mert szokás szerint csak akkor tehette, amikor harminc éves
elmúlt. Felolvasta: „Az Úr lelke nyugszik rajtam” kezdetű prófétai írást (Iz
61,1-11). Szóban kimondta, hogy az írás beteljesedett, mert így lett az
ígéretben jegyes. Küldetésével igazolta mindazt, ami le volt írva. Azt is
beteljesítette, hogy elküldi tanítványainak a Szentlelket, ami rajta volt, ami
vezérelte. És valóban megtörtént így az is, ami az írásszakasz utolsó mondata:
„Mert amint a föld megtermi növényeit, és a kert kisarjasztja a veteményeket,
úgy sarjasztja ki az Úr az igazságosságot, és a magasztalást, minden nép színe
előtt”.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése